επιμελεία του
ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΕΩΡ. ΚΑΤΣΟΥΛΗ
-κλασσικού φιλολόγου-
Συνεχίζουμε την προετοιμασία με το «όνειρο στο κύμα» του Παπαδιαμαντή, το οποίο το θεωρώ πολύ επικίνδυνο για φέτος.
· Όνειρο στο κύμα (ΜΕΡΟΣ Α’)
http://filologos-hermes.blogspot.com/2012/03/blog-post_07.html
· Όνειρο στο κύμα (ΜΕΡΟΣ Β’)
http://filologos-hermes.blogspot.com/2012/03/blog-post_12.html
· Όνειρο στο κύμα (ΜΕΡΟΣ Γ’) (τελευταίον)
http://filologos-hermes.blogspot.com/2012/03/blog-post_14.html
·
2 σχόλια:
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
(ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ)
1. Διονύσιος Σολωμός, «Ο Κρητικός»
2. Γεώργιος Βιζυηνός, «Το αμάρτημα της μητρός μου»
3. Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, «Όνειρο στο κύμα»
4. Ποιήματα για την ποίηση
- Κωνσταντίνος Π. Καβάφης, «Μελαγχολία του Ιάσωνος Κλεάνδρου ποιητού εν Κομμαγηνή 595 μ.Χ.»
- Μαρία Πολυδούρη, «Μόνο γιατί με αγάπησες»
- Νίκος Εγγονόπουλος, «Ποίηση 1948»
- Μανόλης Αναγνωστάκης, «Στο Νίκο Ε… 1949»
- Γιώργης Παυλόπουλος, «Τα Αντικλείδια»
5. «Σελίδες του Γ. Ιωάννου»
• «Μες στους προσφυγικούς συνοικισμούς»
• «Στου Κεμάλ το σπίτι»
Στη λογοτεχνία έχουν οι μαθητές την κακή τάση να νομίζουν ότι μπορούν να γράψουν άναρχα, δίχως δομή, ελεύθερα, αρκεί να απαντήσουν το θέμα. Το ίδιο συμβαίνει και με τις ερωτήσεις κατανόησης των αρχαίων. Την όποια δομή την αφήνουν στον χώρο της έκθεσης. ΚΑΚΩΣ.
Παντού έχουμε δομή. Και η καλύτερη πορεία σκέψης είναι η παραγωγική. Από τα γενικά στα μερικά. Τι μαθαίνουμε για βιογραφίες συγγραφέων, για ρεύματα, κτλ, αφού κανείς δεν τα χρησιμοποιεί; Μέγα λάθος. Κάθε απάντησή μας διαθέτει από 2 έως 3-4 παραγράφους δομημένες και η πρώτη εξ αυτών είναι ΠΑΝΤΑ εισαγωγής, δηλαδή όχι άμεση απάντηση, κατευθείαν στο θέμα για το οποίο ερωτώμεθα αλλά ξεκινώντας από κάτι εισαγωγικό, ρεύμα, πεποιθήσεις και αντιλήψεις συγγραφέως, ύφος, γλώσσα … ύστερα απαντάμε και εις το ζητούμενο
Δημοσίευση σχολίου